Uwaga! W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w „Polityce cookies”. Rozumiem i akceptuję warunki korzystania z serwisu.

Bądź biezpieczny

  • Change font size

OchronaBądź bezpieczny i pamiętaj, że dla bezpiecznego korzystania z usługi Banku Elektronicznego niezbędne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

 

 

Dla bezpieczeństwa i wygody naszych Klientów przygotowaliśmy poniższy pakiet podstawowych zasad.

 

Zapraszamy do krótkiej lektury, która pozwoli Państwu podnieść poziom bezpieczeństwa swoich danych.

Obowiązkiem każdego użytkownika korzystającego z Internetu oraz usługi Banku Elektronicznego, jest dbanie o prawidłowy stan urządzeń z których dokonują logowania do systemu Banku. Bezpieczne urządzenie to bezpieczeństwo swoich danych oraz zgromadzonych środków.

 

Zasady bezpiecznego logowania i korzystania z Banku Elektronicznego

  • Nie zapisuj hasła.
  • Loguj się do Banku Elektronicznego tylko ze znanych Ci i bezpiecznych komputerów. Nie korzystaj z komputerów ogólnie dostępnych, w miejscach publicznych.
  • Logując się na stronę Banku sprawdzaj czy nie zostałeś przekierowany na inną niebezpieczną stronę. Prawidłowe adresy logowania do kont bankowych w NBS w Rakoniewicach to:
    - Klienci Detaliczni i małe firmy (token, SMS) - https://ebank2.cui.pl/rakoniewice
    - Klienci Korporacyjni (karta chip) - https://ebank2.cui.pl/rakoniewice_k/
  • Zwróć uwagę czy transmitowane dane są szyfrowane (symbol zamkniętej „kłódki” przy adresie) i czy adres rozpoczyna się od „https://”.
  • Pamiętaj, że Bank nigdy nie kieruje do swoich klientów zapytań o hasło, kod PIN lub innych poufnych danych ani próśb o ich aktualizację drogą mailową czy telefoniczną.
  • Korzystaj z aktualnego oprogramowania antywirusowego, zapory sieciowej (firewall) oraz programów typu antyspam i antyspyware.
  • Upewnij się czy masz zainstalowaną najnowszą wersję przeglądarki internetowej i wszystkie poprawki do systemu operacyjnego.
  • Po zalogowaniu się na stronę Banku Elektronicznego nie odchodź od komputera, a na koniec zawsze pamiętaj o prawidłowym wylogowaniu się z systemu transakcyjnego Banku.

 

Hasła logowania ciągle nie mają konkurencji w zastosowaniu, ale też są najbardziej narażone na „złamanie”. Stosując odpowiednie zasady, hasła mogą stanowić wysoki poziom zabezpieczenia danych i środków.

 

Jak stworzyć i stosować dobre hasło?

  1. Nie buduj hasła o popularne wyrazy, imiona, nazwy zwierząt domowych, daty urodzin, NIP, Pesel.
  2. Hasło musi się różnić od identyfikatora użytkownika.
  3. Zwiększ siłę budowanego hasła stosując wielkie i małe litery oraz cyfry.
  4. Zastąp część liter znakami specjalnymi np.: a->@, S->$
  5. Jeśli masz ulubiony cytat, wiersz, zdanie – zbuduj hasło z pierwszych liter np. Wlazł kotek na płotek – WlaKoNaP.
  6. Dbaj o poufność swojego hasła.
  7. Nigdy nie udostępniaj swojego hasła nikomu innemu.
  8. Nie stosuj tego samego hasła do różnych systemów.
  9. Nie przechowuj hasła na komputerze lub kartce.
  10. Zmieniaj hasło regularnie np. co 30 dni.

Phishing – Warto wiedzieć!

Phishing polega na wyłudzaniu prywatnych danych, takich jak hasła do witryn internetowych, numery rachunków bankowych czy numery kart kredytowych. Wiadomości phishingowe przybierają zazwyczaj formę fałszywych powiadomień od ważnych instytucji i organizacji, a wiadomość zawsze próbuje zachęcić odbiorcę, z takiego lub innego powodu, aby w trybie pilnym wprowadził, czy zaktualizował swoje poufne informacje, bo w przeciwnym razie dotknie go utrata krytycznych danych, awaria systemu itp. Przestępca (nadawca wiadomości phishingowej) prezentuje formularz do złudzenia przypominający oryginał. Ofiara nie jest świadoma, że dane przez nią uzupełniane nie trafią do odpowiedniej instytucji, a do przestępcy.

 

Pamiętaj!

Nadobrzański Bank Spółdzielczy w Rakoniewicach nigdy nie prosi o podanie loginu, hasła, kodu PIN, czy innych wrażliwych danych – ani za pośrednictwem poczty e-mail ani też telefonicznie.

 

Co należy zrobić po otrzymaniu podejrzanej poczty email?

 

Najlepszą metodą jest skasowanie wiadomości i powiadomienie naszego Banku o tym zdarzeniu.

 

Pamiętaj o stosowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa!

 

Polub nas na Facebook

PROMOCJE - Tutaj warto zaglądać!